Meldingen en klachten

Meldingen over de openbare ruimte

Ligt er een stoeptegel los, is er veel zwerfafval in uw omgeving of ervaart u overlast? Laat het ons weten! Zo helpt u ons ervoor te zorgen dat de gemeente veilig en leefbaar blijft. U kunt uw meldingen online aan ons doorgeven met het meldingsformulier. Of bel ons: (0595) 447777, maandag t/m donderdag van 8.30 - 16.00 uur en vrjidag van 8.30 - 12.30 uur. 

Kapotte straatlantaarn melden

U kunt meldingen over kapotte straatverlichting eenvoudig online doorgeven aan de aannemer die het onderhoud aan de openbare straatverlichting uitvoert. Dit kan via https://storing.moononline.nl/gemeentewinsum.

U kunt het lichtmastnummer van de kapotte lantaarnpaal invullen of een straatnaam uitkiezen. Bij deze laatste optie verschijnt er een kaart waarop u de lantaarnpaal kunt aanwijzen. Is de storing al eerder gemeld, dan kleurt het bolletje rood. De afhandelingstermijn is afhankelijk van het type storing/defect en de weersomstandigheden.Normaliter heeft de aannemer 10 werkdagen de tijd om de storing te verhelpen.

Zorg over iemand in uw omgeving

Heeft u een melding over overlast, zoals lawaai, stank, veel ruzie of herrie? Of maakt u zich zorgen over mensen of gezinnen in uw omgeving? Dan kunt u via het Meldpunt Zorg & Overlast om hulp en advies vragen. Het Meldpunt is telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 16.00 uur en vrijdag van 8.30 - 12.30 uur. Telefoon: (0595) 447760. E-mail: gemeente@winsum.nl. Bel bij acute problemen met de politie, telefoonnummer 0900-8844 of 112.

Klachten

Bent u niet tevreden over het gedrag (handelen of juist niet handelen) van  een ambtenaar of bestuurder van de gemeente? Dan kunt u online een klacht indienen. Kijk in onze gemeentewinkel, bij Klacht over de gemeente.

Externe links

www.lastvandeoverheid.nl

www.nationaleombudsman.nl

Kijk ook eens naar ...